reklamowe-upominki.pl

Po co nam gadżety reklamowe ?

„Reklama dźwignią handlu” to stare powiedzenie które zna pewnie każda osoba. Jedną z form reklamy jaka może być stosowane przez firmy są upominki, gadżety, artykuły promocyjne.
Gadżetem reklamowym może stać się praktycznie każdy przedmiot który zostanie zaopatrzony w logo, nazwę lub hasło promocyjne.

Gdzie i kiedy można skorzystać z artykułów promocyjnych? Które gadżety reklamowe są najlepsze? Oto kilka podpowiedzi.

Identyfikacja wizualna – umieszczenie logo firmy na artykułach stanowiących wyposażenie biur i punktów handlowych pozwala ujednolicić ich wygląd. Takie przedmioty jak: kubki, zegary, długopsiy, kalkulatory znajdują się w każdym biurze, jeśli wszystkie punty handlowe wyposażymy w przedmioty wyglądające w ten sam sposób – przyzwyczajamy klienta do firmowych barw… i budujemy jego świadomość marki

Programy lojalnościowe – zbieranie punktów za dokonane zakupy i ich późniejsza możliwość wymiany na nagrody rzeczowe będące jednocześnie gadżetami reklamowymi to bardzo popularne rozwiązanie stosowane przez działy marketingów. Klienci mogący otrzymać nagrodę w zamian za systematyczne i długotrwałe zakupy wiążą się z firmą na dłuższy czas zapewniając jej zwiększenie sprzedaży.

Dodatek do produktu – upominek promocyjny dołączony do sprzedawanego produktu nieznacznie zwiększa koszty ponoszone przez firmę ale jednocześnie pozwala się wyróżnić na tle podobnych produktów konkurencji. Klasyczne 2 rzeczy w cenie 1 zawsze będą bardziej atrakcyjne. Warto tak skomponować promocję aby produkty siebie uzupełniały. Idealnym przykładem takiego działania była akcja jednego z większego producenta kaw na rynku który do kawy dołączył kubek.

Akcje społeczne – wiele firm budując swój pozytywny wizerunek angażuje się w akcje społeczne. W zależności od rynku na którym działają może to być np lokalna akcja wyposażenia przedszkolaków w worki na buty z elemantami odblaskowymi lub też krajowa akcja wręczania rowerzystom kamizelek odblaskowych. I tutaj także można te przydatne w życiu codziennym produkty zaopatrzyć w nadruk firmowego loga. Firma zyskuje w oczach klientów jako instytucja dbająca o bezpieczeństwo pieszych a jednocześnie wprowadza na rynek przedmioty promujące jej markę.

Nagrody w konkursach – nie ma chyba firmy która prędzej czy później nie zorganizuje dla swoich klientów konkursu. Nagrodami mogą być oczywiście produktu lub usługi oferowane właśnie przez tą firmę… Ale w tym przypadku można także sięgnąć po nagrody w postaci drobnych gadżetów reklamowych. Królami konkursów organizowanych dla swoich odbiorców są oczywiście różnego rodzaju radiostacje. Popularne programy radiowe organizują nawet kilka konkursów dziennie.

Użyteczność gadżetów reklamowych – planując kampanię promocyjną z użyciem artykułów reklamowych warto wybrać przedmioty które swoim charakterem będą nawiązywać do branży w jakiej działa Wasza firma i przede wszystkim będą przydatne. Należy także zastanowić się jak wygląda klient który jest celem firmy, czy jest to nastolatek, kobieta, mężczyzna, osoba prowadząca aktywny tryb życia czy też domator. Odpowiednie dobranie gadżetu do grupy docelowej będzie decydowało o sukcesie kampanii. Przykładowo lusterko z logo wygrawerowanym na obudowie to świetny pomysł na upominek promocyjny salonu urody, solarium, gabinetu kosmetycznego etc. ale już w roli produktu mającego promować producenta opon.. raczej sprawdzi się średnio. Kredki z logo producenta zabawek wręczone przedszkolakowi – będą już idealnie dopasowane i pozwolą na zbudowanie pozytywnego wizerunku już od „małego”

Sezonowość gadżetów – planując kampanię reklamową trzeba także zwrócić uwagę na sezonowość pewnego roadzaju produktów. Piłka plażowa z nadrukowanym logo doskonale sprawdzi się w letnich akcjach ale zimą już będzie „słabo…” Kubeczek termiczny z grawerem – super pomysł na jesień i zimę ale latem już nikt nie pragnie pić gorącej kawy stojąc w 30 stopniowym upale.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments